Portal de Correos - Emissions de segells

ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

TIC. Videojuegos. La Abadía del crimen (1987-2017)

  • Data d'emissió: 08/05/2017
  • Procediment d'impressió: Offset + tinta termocrómica
  • Paper: Engomado
  • Mida del segell: 21.245 de lado (hexagonal)
  • Efectes en plec: 6
  • Valor postal dels segells: 0,60 € cada sello X 6 sellos = 3,60 €
  • Tiratge: 180.000 mini pliegos
  • Format miniplec: 162.8 x 162.8 mm

Abadia Crimen

TIC. VIDEOJOCS


Per tercer any consecutiu apareix l’emissió TIC, aquest 2017, dedicat als videojocs, i dins d’aquests s’ha volgut homenatjar un videojoc espanyol: La abadía del crimen, atès que celebra el 30è aniversari.
Aquesta emissió apareix en forma de  miniplec i s’il·lustra gràficament amb el contingut de La abadía del crimen per fomentar el joc; s’ha inclòs tinta termocròmica que ens permet, en fer lliscar el dit per sobre dels miralls (portes), anar descobrint sis objectes diferents, que són les proves del joc real.  El miniplec es completa amb una pinzellada sobre l’evolució de la tecnologia: una part és pergamí i l’altra una pantalla de televisió.
El 1987, els sistemes microinformàtics havien envaït les llars d’Espanya per quedar-s’hi. En una d’aquestes llars de la Ciudad de los Periodistas de Madrid es va gestar el naixement d’un videojoc  que trencaria motlles.
Obra de Paco Menéndez i Juan Delcán, La abadía del crimen no es limitava a reproduir fórmules i aprofundia en diversos aspectes de la programació que donaven al codi del videojoc un nivell sorprenent que Paco va portar fins a extrems insospitats en els a penes 128 kB de memòria de què disposava l’ordinador Amstrad sobre el qual va plasmar tota la seva genialitat.
Delcán, per la seva banda, va posar literalment els pilars constructius de l’arquitectura i el grafisme d’un videojoc portentós pel seu disseny preciosista, complex i ple de fins detalls que van marcar tota una generació de nens juganers, els quals encara no han oblidat, trenta anys després, l’experiència immersiva en aquella nova videoaventura.

Comparteix-lo a les teves xarxes