Deteriorament

El beneficiari de qualsevol indemnització per dany o espoli és sempre el remitent. Si el remitent desitja que la indemnització la cobri el destinatari, ha de presentar davant de Correos una sol·licitud signada que autoritzi la compensació al destinatari.

Carta Certificada / Paquete Azul

  • Terminis per poder formular una incidència o reclamació: mínim 10 dies per deteriorament i màxim 4 mesos, des de la data d’admissió de l’enviament.
  • Indemnització: 23,44€ + assegurança, en el cas d’haver-la contractat.
  • A l’import de la indemnització cal sumar-hi el Valor Declarat, si l’has contractat. En cas de sinistre, s’abonarà la menor de les quantitats següents:
    • Pel valor declarat.
    • Per reposició de l’objecte extraviat.
    • Per reparació de l’objecte danyat.
  • Si prefereixes que la indemnització sigui cobrada pel destinatari, ens hauràs de presentar una autorització signada.
  • Condicions: és necessari comunicar el deteriorament en el moment de recepció de l’enviament. Altrament, considerarem que l’enviament s’ha lliurat en bon estat i no admetrem cap reclamació.
  • Documents que cal aportar: podrem sol·licitar-te fotos de l’embalatge i el contingut deteriorat per comprovar el dany i si l’embalatge és adequat per garantir-ne la integritat. Durant l’admissió, el nostre personal et pot assessorar sobre com preparar l’enviament i oferir-te l’embalatge més adequat.
  • En cas de reclamació d’un enviament deteriorat o amb falta de contingut, que disposi d’assegurança o valor declarat, podrem sol·licitar al reclamant el document justificatiu del valor de la mercaderia, factura de reparació o de reposició.
Consulta tota la informació sobre trameses per a particulars
Consulta tota la informació sobre trameses per a empreses

Paq Estándar / Paq Premium

  • Terminis per poder formular una incidència o reclamació: mínim 3 dies i màxim 21 dies, des de la data d’admissió de la tramesa.
  • Indemnització: es retorna la tarifa abonada.
  • Condicions: els terminis de lliurament només es compliran si l’admissió s’ha fet abans de les 16:00 h. Si no és així, el termini es pot incrementar 1 dia.
  • En les trameses amb destinació o origen a Andorra, les Canàries, Ceuta i Melilla, no es comptabilitzarà el temps destinat a la tramitació duanera.
Consulta tota la informació sobre paqueteria per a particulars
Consulta tota la informació sobre paqueteria per a empreses