Podràs fer un seguiment de l’estat dels teus enviaments en tot moment a través del nostre localitzador de trameses.
- En tràmit d'importació - Emès avís al destinatari.
Rebràs al teu domicili una comunicació, Duana Avís d’Arribada, en la qual s’indicaran els passos previs que cal dur a terme per despatxar l’enviament davant de la Duana. Si ho prefereixes, pots escollir que sigui Correos qui faci tots els tràmits necessaris, només hauràs de facilitar-nos la documentació i dades que t’indiquem.
Si passen 2 o 3 dies i no has rebut la comunicació, pot ser que a Correos no disposem de les teves dades correctes. A través d’aquest formulari podràs sol·licitar-nos que te n’enviem un de nou.
- Rebuda la documentació del destinatari.
Si la documentació que rebem a Correos és correcta, t’enviarem per correu electrònic un pressupost indicant tots els tràmits duaners que la mercaderia ha de complir en funció de les seves característiques i costos associats.
En cas d’estar d’acord amb aquest pressupost, caldrà que segueixis les instruccions indicades en aquesta comunicació, fer el pagament dels imports i des de Correos continuarem amb el procés de despatx d’importació.
- Enviat el pressupost del tràmit d'importació.
El pressupost que t’enviem inclourà aranzels, impostos especials, i IVA si ets a la península o a les Balears, i si ets a les Canàries, el pressupost inclourà aranzels, impostos especials, IGIC, AIEM i RM a la importació, a més del cost del servei de Correos per la gestió i tramitació del DUA d’importació i dels permisos paraduaners (sanitat, farmàcia, etc.) que siguin obligatoris en funció de la mercaderia a importar.
- Rebuda transferència – Tràmit d’importació en curs.
Una vegada hàgim rebut correctament el pagament dels imports indicats en el pressupost, procedirem a despatxar la importació davant de la Duana espanyola.
El termini per despatxar l’enviament pot variar segons els casos. En general serà de 2 a 4 dies naturals, tret que la mercaderia hagi de passar alguna inspecció especial; en aquest cas la tramitació podria demorar-se en funció del tipus de control que requereixi la mercaderia (entre 8 i 15 dies).
- Finalitzada la tramitació d'importació - Tramesa en curs cap al destinatari.
S’ha finalitzat la tramitació de l’enviament i està en procés de lliurament al domicili del destinatari.
- Finalitzada la tramitació d'importació - Tramesa lliurada al destinatari.
Indica que l’usuari ha decidit fer els tràmits d’importació pels seus propis mitjans —o a través de persona autoritzada— i que la tramesa ha estat lliurada.
- Finalitzada la tramitació d'importació - Retornada perquè és un article prohibit.
Una vegada realitzats els controls fronterers de seguretat, l’enviament no ha estat autoritzat per a la seva importació per tractar-se d’una mercaderia prohibida.
D’aquesta manera i per indicació de la Duana, Correos procedirà a retornar l’enviament al seu origen, i reintegrarà les quantitats que s’haguessin ja ingressat en pagar el pressupost.
- Finalitzada la tramitació d'importació - Retornada perquè és un article subjecte a restriccions.
La mercaderia que conté l’enviament no ha estat autoritzada per a la seva importació per no complir les condicions exigides per les autoritats. D’aquesta manera i per indicació de la Duana, a Correos procedirem a retornar l’enviament al seu origen.
- Finalitzada la tramitació d'importació - Retornada perquè no és possible contactar amb el destinatari.
El termini establert en l’Avís d’Arribada per a la realització dels tràmits duaners ha expirat.
És possible que el destinatari no hagi aportat tota la documentació sol·licitada, o que no s’hagi fet el pagament del pressupost, per la qual cosa no podrem fer la importació de la tramesa i haurem de retornar-la al seu origen.
Recorda que en les teves compres en línia hauràs de proporcionar correctament totes les teves dades al venedor perquè pugui completar tota la documentació postal i les factures corresponents que han d’acompanyar l’enviament (dades de contacte del remitent i destinatari, dades de l’enviament, quantitat d’objectes, descripció detallada del contingut, valor de cada una, factures, classificació aranzelària del contingut si es coneix, origen de les mercaderies, etc.).
- Finalitzada la tramitació d’importació – Retornat al país d’origen per altres motius.
L’enviament ha estat etornat al país d’origen per altres motius.
Pot ser que hagi estat reclamat per una altra persona o rebutjat per part del destinatari.