Atenció! A partir de l’1 de juliol entra en vigor una nova normativa de caràcter europeu que afectarà les teves compres en línia. Vols saber en què consisteix? Continua llegint!
Independentment del valor de les mercaderies que compris, si resideixes a la Península i les Balears, a partir del juliol hauràs de pagar l’IVA d’importació per totes les compres en línia que facis fora de la UE o a les Canàries, Ceuta o Melilla.
S’eliminarà, per tant, l’exempció de l’IVA en la importació de trameses amb un valor de fins a 22 € i a partir de l’1 de juliol també pagaran IVA les trameses per sota de 22 €.
Com a novetat, la nova normativa introdueix dos procediments diferents amb l’objectiu de facilitar el pagament de l’IVA de les teves trameses amb un valor inferior o igual a 150 € procedents de fora de la UE o de les Canàries, Ceuta o Melilla.
1. Pagament de l’IVA a Correos quan arriba la mercaderia.
2. Pagament de l’IVA a la plataforma electrònica en el moment de la compra.
Important! Per a les trameses amb un valor superior a 150 € euros aquesta normativa no suposa cap canvi.
Continua llegint!
Hi hauran dos procediments diferents amb l’objectiu de facilitar el pagament de l’IVA de les teves trameses amb un valor inferior a 150 € procedents de fora de la UE o de les Canàries, Ceuta o Melilla.
1. Pagament de l’IVA a Correos quan arriba la mercaderia.
2. Pagament de l’IVA a la plataforma electrònica en el moment de la compra.
L’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) autoritzarà Correos per tramitar el despatx i cobrament de l’IVA d’aquesta mena de mercaderia en nom teu en el moment del lliurament dels paquets.
Els destinataris rebran al seu domicili les trameses després de pagar l’IVA i una taxa de despatx postal (cobrament de Correos per la gestió dels tràmits necessaris en el moment de la importació).
Com es fa el pagament previ al lliurament?
Des de Correos volem posar-te les coses fàcils! Per això, hem desenvolupant un sistema de pagament a través de l’app de Correos on podràs registrar-te i fer el tràmit corresponent. L’objectiu d’aquesta app és agilitar el procés de lliurament i que rebis les trameses en el menor temps possible. Els càrrecs de gestió seran 1,24 € + l’impost corresponent des del 09/08/2022.
La botiga en línia fora de la UE en la qual compris també pot facilitar-te l’abonament d’aquest impost en el moment que efectuïs el pagament de la teva comanda. Aquestes empreses seran les responsables de fer arribar el teu pagament a l’AEAT a través d’un procediment anomenat “Finestreta Única d’Importació IOSS” (Import One Stop Shop, en anglès).
Com accedeixen els venedors a aquest tràmit?
Les plataformes en línia s’han de registrar en l’Administració Tributària a fi d’obtenir un número d’identificació (“núm. d’identificació d’IVA/ núm. IOSS”) necessari per procedir al tràmit. Aquest serà el número que comunicaran a l’operador postal del país d’origen perquè aquest, al seu torn, informi el del país destinatari sobre la classe de mercaderia que reben en la documentació adjunta a la tramesa.
Posteriorment, Correos et lliurarà la tramesa al teu domicili.
Per a les trameses amb un valor superior a 150 € euros aquesta nova regulació no suposa cap canvi. Tots els destinataris de les mercaderies d’aquesta modalitat hauran de pagar l’IVA i l’aranzel corresponent com ho fan en l’actualitat.
Correos contactarà amb tu perquè decideixis si vols que fem els tràmits davant de la Duana en nom teu o si prefereixes utilitzar altres vies.
Recorda que en aquest procediment també s’hi inclouen les trameses subjectes a impostos especials (tabac, alcohol...), a controls addicionals de seguretat (farmàcia, sanitat...) o que l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) consideri per qualsevol altre motiu.
Consulta tota la informació addicional que necessitis sobre aquesta nova normativa a les pàgines d’interès següents:
- Fullet comerç electrònic AEAT juliol 2021
• AEAT: IVA i comerç electrònic;
• Portal de l’IVA de la Comissió Europea: VAT on e-commerce.