A Correos, algunes de les eines més importants que tenim per poder millorar el nostre servei són les reclamacions, incidències i consultes dels nostres clients. Les hem d’atendre amb eficàcia per poder ajudar els clients a solucionar el motiu de la seva sol·licitud o queixa i prevenir altres inconvenients en el futur.
Quina diferència hi ha entre una incidència, una reclamació i una consulta?
Consulta: una persona ens demana informació sobre algun producte o servei ofert per Correos.
Queixa: un client es posa en contacte amb Correos per informar-nos d’un problema en el servei que hem de solucionar.
Reclamació: un dels nostres clients es posa en contacte amb Correos per deixar constància de la seva insatisfacció amb algun dels nostres serveis o productes. Mitjançant la reclamació l’usuari pot sol·licitar una indemnització en els termes previstos en les garanties dels productes contractats.
Els canals que tenim per atendre els nostres clients:
Reclamacions trameses nacionals:
Reclamacions trameses internacionals:
Queixes de serveis de Correos:
Consultes:
Terminis d’indemnització
(*) Segons el termini mitjà de resposta a l’exercici
(**) Segons país i normativa UPU
Si la resolució és negativa, s’informarà el client i se li explicarà adequadament per què la seva reclamació o incidència s’ha desestimat. Si la resolució és positiva, es farà tot el que sigui necessari per solucionar el problema del client.
Recorda que en alguns productes de Correos hi ha una sèrie de cobertures i garanties. En funció de la decisió presa durant la resolució, i tenint en compte el producte o servei afectat, el client podrà rebre una indemnització o compensació. Aquestes indemnitzacions es poden consultar a Cobertures i garanties.