Recollir una tramesa

Quina documentació necessito per recollir una tramesa?

Hauràs de presentar un d’aquests documents originals en vigor:
  • DNI.
  • Passaport.
  • Permís de conduir.
  • Targeta de residència (no es considera vàlid l’imprès de sol·licitud de la targeta de residència).
  • Altres documents considerats vàlids al país del destinatari, sempre que incorporin fotografia.

Qui pot recollir la meva tramesa?

Si no pots recollir la tramesa personalment, hauràs d’emplenar una autorització en què consti qui vols que la reculli en nom teu. Pots autoritzar tant una persona física com una persona jurídica.

Les trameses poden ser recollides per:

  • Destinatari
  • Autoritzat pel destinatari

Qui pot ser autoritzat per recollir la meva tramesa?

Pot ser autoritzat tant una persona física com una persona jurídica:

Persona física

  • Fotocòpia o còpia digital d’algun dels documents del destinatari considerats vàlids per a la seva identificació.
  • Autorització signada pel destinatari: serà vàlid tant l’avís d’arribada com una autorització genèrica en paper.
  • Algun dels documents originals de l’autoritzat considerats vàlids per a la identificació.

Persona jurídica

Les notificacions a persones jurídiques es lliuraran al representant de l’empresa o a un empleat d’aquesta. En l’avís de rebut haurà de constar:

  • La identitat de la persona que recull la tramesa, signatura i data de la notificació, i el segell de l’empresa.
  • En el cas de les comunitats de béns, entre les quals es troben les comunitats de propietaris, es podrà fer el lliurament de notificacions sense l’estampació del segell, sempre que no en disposin.
  • El segell no serà requisit per a l’admissió i el lliurament de notificacions d’òrgans judicials.

Si disposa de segell:

  • Segell.
  • Autorització signada pel destinatari.
  • Document original d’identificació de l’autoritzat amb fotografia i que sigui vàlid al país del destinatari.
  • Excepció: en el cas de les notificacions procedents d’organismes públics, no és exigible el segell.

Si no disposa de segell:

  • Poder notarial.
  • Autorització signada pel destinatari.
  • Document original d’identificació de l’autoritzat amb fotografia i que sigui vàlid al país del destinatari.

Perquè un particular pugui recollir les trameses adreçades a una empresa o societat, cal que els remitents indiquin la raó social i el nom i cognoms del particular que efectuarà la recollida de la tramesa.

Qui pot recollir la meva tramesa en casos específics?

D’altra banda, pot haver-hi determinats casos específics que requeriran una altra classe de documentació i processos:

Persones difuntes

  • Les trameses es lliuraran als hereus o als qui n’administrin l’herència.
  • En el cas que tingui la naturalesa de carta, quedarà dipositada a l’oficina de Correos i es consultarà al remitent perquè n’autoritzi el lliurament o bé la recuperi.
  • En el cas que hi hagi diverses persones hereves, per a la recollida cal aportar una autorització per escrit signada per totes.
  • Juntament amb l’avís d’arribada (físic o digital), cal presentar i arxivar el certificat de defunció del destinatari de la tramesa i el document acreditatiu de la condició d’hereu.

Comerciants en fallida o concurs de creditors

  • Es lliurarà als administradors concursals o a les persones designades per l’autoritat competent.

Unitats militars

  • Es lliuraran a les persones autoritzades formalment.

Centres penitenciaris

  • S’aplica la normativa específica de les institucions penitenciàries.

Persones jurídiques

El lliurament de notificacions a persones jurídiques es realitzarà al seu representant o bé a un treballador, fent constar en la documentació de Correos i, si escau, en l’avís de rebut que acompanyi la notificació:

  • La identitat de la persona que recull la tramesa, signatura i data de la notificació i el segell de l’empresa.

En el cas de les comunitats de béns, entre les quals es troben les comunitats de propietaris, es podrà fer el lliurament de notificacions sense l’estampació del segell, en cas que no en disposin.

Al seu torn, el segell no serà requisit per a l’admissió i el lliurament de notificacions d’òrgans judicials.

Organismes públics

Les notificacions a organismes públics es lliuraran a un empleat i en l’avís de rebut haurà de constar-hi:

  • La identitat de la persona que recull la tramesa, signatura, data de la notificació i el segell de l’organisme públic.
  • El segell no serà requisit per a l’admissió i el lliurament de notificacions d’òrgans judicials.

Trameses a menors

  • A partir dels 14 anys: cal presentar un document vàlid d’identificació.
  • Si és menor de 14 anys: només es pot lliurar la tramesa a un membre de la seva família que presenti documents vàlids de tots dos.

Lliurament exclusiu al destinatari

  • Només es lliura al destinatari i no es permet autorització. Tan sols s’aplica en el cas de particulars. 

Trameses procedents de promocions de premsa

  • Es comprovarà que el codi de la tramesa que té el client coincideix amb el que figura al paquet.

Trameses dirigides a dominis web

Quan una tramesa vagi adreçada a un domini web, i només per als casos en què el propietari d’aquest domini tingui subscrit un contracte amb Correos, existirà un document que contindrà les dades relatives al client, tant si és persona física com jurídica.

  • El lliurament es farà a la persona física o jurídica que figuri en el document com a propietària del domini i amb les mateixes formalitats que qualsevol altre lliurament.
  • En el cas que l’oficina no disposi d’aquest document, no es podrà lliurar la tramesa.

Qui pot recollir un gir?

  • Nacionalitat espanyola: és imprescindible que tant el remitent com el destinatari presentin el DNI original, segons la Llei 10/2010. A més, des de Correos tenim l’obligació de conservar una fotocòpia del DNI de tots dos durant un període mínim de 10 anys.
  •  Nacionalitat estrangera: 
    • Targeta d’identitat d’estranger/targeta de residència.
    • Passaport vàlid al país de procedència que incorpori fotografia del titular.
    • El document, carta, passaport o targeta oficial d’identitat personal expedit per les autoritats d’origen en el cas de ser ciutadans de la UE o l’Espai Econòmic Europeu i de la Confederació Suïssa.
    • Document d’identitat expedit pel Ministeri d’Afers Exteriors i Cooperació per al personal de les representacions diplomàtiques i consulars de tercers països a Espanya.
    • Targeta d’asil polític.

Com recollir una tramesa amb diversos paquets (expedició)?

  • Completes: en una relació de trameses o paquets que tinguin un mateix remitent, destinatari i producte, el lliurament es fa alhora.
  • Parcials: en una relació de trameses o paquets que tinguin un mateix remitent, destinatari i producte, el lliurament es fa de manera fraccionada.