El responsable del tractament de les dades del remitent és Sociedad Estatal Correos y Telégrafos, SA, SME (d’ara endavant, “Correos”), amb CIF A-83052407 i domicili social a la Carrer del Comte de Peñalver, núm. 19, 28006 Madrid (Espanya)..
Respecte a les dades del destinatari, Correos actuarà:
Per garantir la gestió adequada d’aquest tractament, Correos té designat un delegat de protecció de dades (DPD o DPO), a qui us podeu dirigir per a qualsevol qüestió que necessiteu en relació amb les dades a través de l’adreça electrònica següent: dpdgrupocorreos@correos.com
El tractament de les vostres dades persegueix les finalitats següents:
A. Prestació del servei sol·licitat
Les dades del remitent seran tractades per prestar el servei de paqueteria, tramesa postal i servei de comunicacions electròniques sol·licitats, la qual cosa, entre altres activitats, implica: (i) el vostre registre com a client; (ii) l’enviament de la comunicació a l’adreça indicada i, si escau, la certificació del contingut i de l’estat del lliurament; (iii) la tramitació i resposta als vostres dubtes, consultes o reclamacions; i (iv) serveis filatèlics.
Per la seva banda, les dades del destinatari seran tractades per fer el lliurament i, en els supòsits en què així ho exigeixi el remitent, per acreditar-ne la recepció mitjançant:
Per gestionar el procés de lliurament, sempre que el remitent hagi facilitat el número de telèfon i/o l’adreça electrònica del destinatari, Correos en farà ús per posar-se en contacte amb el destinatari i gestionar el lliurament com, per exemple, informar-lo sobre el dia i l’hora de lliurament aproximats o tractar incidències sobre això (retards, absències de repartiment...). El remitent manifesta expressament i garanteix a Correos que aquestes dades li han estat facilitades pel destinatari i que té el seu consentiment unívoc per utilitzar-les amb les finalitats esmentades abans.
En els casos en què el lliurament es faci a una oficina de Correos i la identitat del destinatari no coincideixi amb la de la persona que vol rebre la tramesa, Correos sol·licitarà al receptor l’acreditació de la representació que té del destinatari i podrà conservar una còpia d’aquest document.
Per a la prestació dels SERVEIS FILATÈLICS per a abonats no registrats a l’Oficina Virtual de Correos, les vostres dades seran tractades per tramitar la comanda de productes filatèlics, ja es tracti d’una comanda esporàdica o a través de la subscripció a alguna de les nostres col·leccions.
B. Enviament d’ofertes i promocions dels productes i serveis de l’Oficina Virtual de Correos
Correos us pot enviar, per mitjans electrònics, informació comercial sobre ofertes, promocions i descomptes relacionats amb els productes i serveis comercialitzats a través de l’Oficina Virtual de Correos.
No obstant això, us podeu oposar a rebre aquest tipus de comunicacions comercials a través d’algun dels mitjans següents:
En relació amb els SERVEIS FILATÈLICS, Correos entén que hi ha un interès legítim a remetre-us informació comercial (inclosa la newsletter de Filatèlia), per mitjans electrònics o no electrònics, sempre que tracti sobre productes i serveis relacionats amb el món de la filatèlia. D’aquesta manera, podeu començar noves col·leccions, gaudir de promocions que us permetin completar les col·leccions ja iniciades o obtenir més informació sobre la filatèlia a través del nostre museu filatèlic.
No obstant això, us podeu oposar a rebre aquest tipus de comunicacions comercials a través d’algun dels mitjans següents:
C. Enviament d’ofertes i promocions de la resta de productes i serveis de Correos
En cas que presteu el vostre consentiment, Correos us podrà remetre, per qualsevol canal electrònic o no electrònic, informació comercial relacionada amb la prestació, la millora i l’actualització dels nostres productes i serveis, noves tarifes i descomptes.
Aquesta informació comercial podrà ser genèrica o personalitzada. En aquest darrer supòsit implicarà el tractament previ de les vostres dades amb l’objectiu de poder procedir al vostre perfilat i carterització, determinar gustos, preferències i necessitats i, partint d’això, identificar les ofertes que us puguin resultar més interessants.
D. Enviament d’ofertes i promocions d’altres empreses del Grupo Correos i de terceres empreses
En cas que presteu el vostre consentiment, Correos us podrà remetre per qualsevol canal, electrònic o no electrònic, ofertes i promocions de:
Aquesta informació comercial podrà ser genèrica o personalitzada. En aquest darrer supòsit implicarà el tractament previ de les vostres dades amb l’objectiu de poder procedir al vostre perfilat i carterització, determinar gustos, preferències i necessitats i, partint d’això, identificar les ofertes que us puguin resultar més interessants.
E. Comunicació de dades a altres empreses del Grupo Correos i a terceres empreses
En cas que presteu el vostre consentiment, Correos podrà comunicar les vostres dades a les empreses del Grupo Correos i a terceres empreses els sectors de les quals es detallen en la finalitat anterior amb l’objectiu que aquestes empreses us puguin fer arribar, de manera directa i sense la intermediació de Correos, ofertes i promocions relatives als seus productes i serveis.
F. Enriquir la informació
En cas que presteu el vostre consentiment, Correos podrà obtenir més informació sobre les vostres característiques, gustos i necessitats a través de la informació proporcionada per diferents fonts externes, com ara registres públics, cadastre, xarxes socials, eines de geomàrqueting, bases de dades d’informació econòmica com INFORMA, fitxers d’informació creditícia com ASNEF, BADEXCUG... amb l’objectiu d’introduir millores en els nostres productes i serveis i/o adaptar o escollir les ofertes d’aquests productes i serveis que millor s’ajustin al vostre perfil concret.
G. Complir les obligacions legals
Dins de les diferents obligacions legals que assumeix Correos es troben les derivades de l’aplicació de la normativa postal (Llei 43/2010 del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal) i el deure de secret de les comunicacions (art. 18 de la Constitució), així com la normativa tributària.
En el compliment d’aquestes obligacions, Correos podrà comunicar les vostres dades a les administracions públiques i els tribunals, sempre que aquesta informació sigui requerida conforme als processos legals establerts.
H. Informació estadística i enquestes de satisfacció
Correos té un interès legítim a conèixer tant l’opinió dels seus clients respecte als seus productes i serveis com els seus hàbits de consum (p. ex. la freqüència/recurrència en la contractació dels diferents serveis) amb l’objectiu de poder oferir productes i serveis més ajustats a les seves necessitats i millorar tant els productes i serveis actuals com el seu procés de contractació.
Per assolir l’objectiu exposat al paràgraf anterior, Correos podrà tractar les vostres dades i:
Per a les finalitats exposades als apartats anteriors, es tracta un conjunt de dades de caràcter personal que podem dividir en les fonts i categories següents:
A. Dades proporcionades pel client de manera directa:
En el moment del registre i/o a la mateixa sol·licitud del servei, a través de l’emplenament dels formularis habilitats a aquest efecte.
El client garanteix que les dades facilitades a Correos per a la prestació dels serveis sol·licitats responen amb veracitat a la situació real i que comunicarà qualsevol modificació que les afecti. En conseqüència, el client respondrà davant de Correos i tercers de qualssevol danys i perjudicis ocasionats a conseqüència de l’incompliment de les obligacions assumides en aquesta clàusula.
B. Dades obtingudes de manera indirecta:
Totes les dades que, en cas d’haver prestat el vostre consentiment, Correos obté de la tipologia de fonts externes enumerada a la finalitat 2.G.
C. Dades derivades de la mateixa prestació del servei:
P. ex.: Historial de productes i serveis contractats i les seves característiques, reclamacions o sol·licituds d’informació.
Amb caràcter general, no es preveu que les vostres dades siguin comunicades a altres persones diferents de Correos. No obstant això, es poden donar les excepcions següents:
Així mateix, en cas de trameses internacionals, i per donar compliment a la sol·licitud feta pel remitent, és imprescindible que Correos comuniqui les dades del remitent, del destinatari i la descripció de la mercaderia a les autoritats duaneres i a l’operador postal del país de destinació que s’encarregarà de fer-ne el lliurament.
Sobre això, s’informa el remitent que tant les autoritats duaneres com l’operador postal del país de destinació es poden trobar ubicats en un país amb una normativa de protecció de dades que no hagi estat declarada adequada per la Comissió Europea i/o no aportar garanties adequades per al tractament de dades. Podeu consultar la llista de països amb una normativa de protecció de dades que presenta un nivell de seguretat adequat a la pàgina web de l’AEPD i a la de la Comissió Europea. Així mateix, us informem que aquesta transferència internacional de dades queda legitimada perquè és necessària per prestar el servei per al remitent, d’acord amb l’article 49.1.b) del RGPD.
D’altra banda, en cas que contracteu la prestació del servei Paq Premium Internacional, és imprescindible que Correos comuniqui les dades personals del remitent, del destinatari i la descripció de la mercaderia a la Cooperativa EMS a fi d’elaborar informes estadístics, millorar la qualitat d’aquest servei Paq Premium Internacional i que en sigui auditada la prestació, tot això sota el marc regulador de la Unió Postal Universal (UPU) i del Reglament intern de la Cooperativa EMS, de la qual Correos forma part. Us informem que aquesta transferència internacional de dades queda legitimada perquè és necessària per prestar el servei que heu contractat, d’acord amb l’article 49.1.b) del RGPD.
Durant un període de sis mesos des que sol·liciteu la baixa del servei, Correos oferirà als usuaris la possibilitat de recuperar el seu antic compte. Un cop transcorregut aquest període, les dades seran suprimides, d’acord amb el que disposa la normativa de protecció de dades, la qual cosa n’implica el bloqueig, i només estaran disponibles a sol·licitud de jutges i tribunals, el ministeri fiscal o les administracions públiques competents durant el termini de prescripció de les accions que poguessin derivar, i posteriorment seran eliminades. Els terminis de prescripció varien depenent del tipus de servei; a efecte exemplificatiu, amb caràcter general el termini de prescripció de la majoria d’accions civils personals és de cinc anys.
Així mateix, Correos bloquejarà aquells clients que es trobin inactius per un termini de cinc anys. Es considerarà client inactiu aquell usuari donat d’alta en el servei d’Oficina Virtual que no l’hagi utilitzada des de fa més de cinc anys.
La nostra normativa de protecció de dades us confereix una sèrie de drets en relació amb el tractament de dades que impliquen els nostres serveis, que podem resumir en els següents:
Podeu exercir els vostres drets a través d’algun dels canals següents:
A la pàgina web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) podeu trobar una sèrie de models que us ajudaran a exercir els vostres drets. Així mateix, us informem que teniu dret a interposar una reclamació davant de l’autoritat de control (a Espanya, l’AEPD) en cas que considereu infringits els vostres drets.
En els casos en què Correos actuï com a encarregat del tractament, exclusivament tractarà les dades del destinatari per lliurar la comunicació o la tramesa i, si escau, per acreditar el lliurament, ja sigui mitjançant la consignació de les dades del receptor o la realització d’accions de verificació addicionals a sol·licitud del remitent.
Addicionalment, per aconseguir la millor prestació del servei, el número de telèfon o l’adreça electrònica es podran utilitzar amb l’objectiu d’informar el destinatari sobre les dates estimades de lliurament i tractar qualsevol incidència que el pogués afectar. En aquest sentit, el client garanteix la veracitat i l’actualització de les dades del destinatari i, si escau, assegura haver complert totes les obligacions que, en matèria de protecció de dades, li siguin atribuïbles, de manera que ha obtingut el consentiment del destinatari perquè Correos dugui a terme el tractament que s’ha exposat als paràgrafs precedents, en cas que aquest consentiment sigui necessari.
Per la seva banda, si l’usuari és una empresa o professional que permet a Correos l’accés a les dades de caràcter personal sota la seva responsabilitat per a la prestació d’algun dels nostres serveis, Correos es compromet a complir totes les obligacions inherents a la seva posició com a encarregat de tractament i, en aquest sentit: