Política de protecció de dades - Formulari de Clients

1. Responsable del tractament

El responsable del tractament és “Societat Estatal Correus i Telègrafs, S. A., S.M.E” (d’ara endavant, “Correus”), amb CIF A-83052407 i domicili social en carrer del Comte de Peñalver núm. 19 28006 Madrid (Espanya).

Per a garantir l’adequada gestió d’aquest tractament, Correus té designat un delegat de Protecció de Dades (DPD o DPO), a qui pot dirigir-se per a qualsevol qüestió que precisi en relació amb els mateixos a través de la següent adreça de correu electrònic: dpdgrupocorreos@correos.com.

 

2. Finalitat del tractament i legitimació

El tractament de les seves dades persegueix les següents finalitats:

A. Tramitació de la consulta

Descripció de la finalitat: Les dades de caràcter personal de l’usuari seran tractades per a tramitar la seva consulta, queixa o reclamació i poder oferir-li una resposta personalitzada a través del “Formulari de Clients”, així com de qualsevol dels mitjans de comunicació posats a disposició per part de Correus i utilitzats per l’usuari mateix. 

Dades tractades amb aquesta finalitat: nom, cognoms, correu electrònic i, si és el cas, empresa. 

Addicionalment i en funció de la naturalesa de la consulta, s’hi tractaran les següents dades personals: 

  • Recollides i Gestió d’enviaments: núm. d’enviament o comanda 
  • Productes Financers. Per a consultes relatives a aquests productes se sol·licitarà, si és el cas, núm. de gir, núm. d’operació, MTCN o núm. de targeta depenent del producte financer sobre el qual es realitza la consulta.
  • Facturació: se sol·licitarà, si és el cas, núm. d’enviament, núm. de comanda o núm. de factura. 
  • Suport Tècnic: si la incidència versa sobre: (i) Citypaq: núm. d’enviament o núm. de terminal; (ii) la web de Correus: núm. d’enviament o reclamació; (iii) La Meva Oficina (Virtual): usuari La Meva Oficina; (iv) l’App de Correus: usuari de l’app; (v) problema de ciberseguretat: direcció d’e-mail de l’emissor.

L’usuari garanteix que les dades facilitades a Correus per a la prestació dels serveis sol·licitats responen amb veracitat a la situació real i que comunicarà qualsevol modificació que afecti a aquests. En conseqüència, l’usuari respondrà enfront de Correus i tercers de qualssevol danys o perjudicis ocasionats a conseqüència de l’incompliment de les obligacions assumides en aquesta clàusula.

Totes les dades recollides en el formulari marcades amb asterisc seran obligatòries.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara aquest tractament és l’execució d’un contracte o l’aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat.

B. Complir les obligacions legals

Descripció de la finalitat: En el compliment de les obligacions atribuïbles, Correus podrà comunicar les seves dades a les Administracions Públiques i tribunals, sempre que tal informació sigui requerida conforme als processos legals establerts.

Dades tractades amb aquesta finalitat: Per a aquesta finalitat, es tractaran les dades necessàries per al compliment de les obligacions legals de conformitat amb la normativa aplicable.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara aquest tractament és el compliment d’una obligació legal.

C. Enquestes de satisfacció

Descripció de la finalitat: Correus té un interès legítim a conèixer tant l’opinió dels usuaris respecte al seu servei d’atenció a l’usuari i/o resolució de consultes.

Per a aconseguir l’objectiu exposat en el paràgraf anterior, Correus hi podrà tractar les seves dades facilitades a través del Formulari de Clients i realitzar enquestes de satisfacció tant telefòniques com per mitjans electrònics.

No obstant això, pot oposar-se a rebre aquest tipus de comunicacions mitjançant algun dels següents mitjans:

  • Marcant la casella d’oposició per a la realització d’enquestes que se li facilita en el moment de la recollida de les seves dades personals. 
  • A través de mecanismes de baixa que s’incloguin cada vegada que es rebi una enquesta de satisfacció 

Dades tractades amb aquesta finalitat: adreça de correu electrònic de l’usuari. 

Base de legitimació: La base en la qual s’empara aquest tractament és l’interès legítim de CORREUS.

D. Informació estadística

Dades tractades: Dades aportades per l’usuari mitjançant diferents accions com:

  • L’emplenament dels formularis posats a disposició per Correus, com per exemple nom i cognoms, adreça, codi d’enviament, motiu de la reclamació/consulta.
  • L’enviament de comunicacions privades, dirigides de manera directa a Correus.

Descripció de la finalitat: Correus utilitzarà aquesta informació, de forma agregada o individual, per a conèixer els motius de la seva consulta, queixa o reclamació d’usuaris i clients i poder millorar la prestació dels seus serveis.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara aquest tractament és l’interès legítim de CORREUS.

E. Captació de les dades personals a través  de la gravació de les pantalles dels agents i posterior anonimització per a analitzar els processos d’atenció al client

Dades tractades: Es tractaran les dades personals recaptades a través dels formularis de contacte remesos directament per l’interessat als serveis d’atenció al client: dades identificatives (nom, cognoms, número de DNI o un altre document fefaent d’identificació i firma) i dades de contacte (número de telèfon i correu electrònic). També podran ser tractades qualssevol altres dades personals indicades per l’interessat en les seves comunicacions dirigides als serveis d’atenció al client.

Descripció de la finalitat: Correus captarà les dades personals descrites amb anterioritat a través de la gravació de les pantalles dels agents d’atenció al client durant la prestació del servei telefònic d’atenció al client, amb la finalitat de procedir a la seva posterior anonimització i, després de l’anàlisi de les dades anonimitzades, millorar els seus processos interns. 

Base de legitimació: el tractament és necessari per a satisfer els interessos legítims de Correus, amb l’objectiu de poder dur a terme una millora dels processos d’atenció al client mitjançant l’anàlisi de les dades anonimitzades i aconseguir una major eficiència.

 

3. Tipus de dades tractades

Les seves dades personals seran conservades mentre siguin necessàries per a la tramitació de la consulta, queixa o reclamació. Transcorregut aquest període, les dades seran suprimides conforme al que es disposa en la normativa de protecció de dades el que implica el seu bloqueig, i estaran disponibles tan sols a sol·licitud de jutges i tribunals, el Ministeri Fiscal o les Administracions Públiques competents durant el termini de prescripció de les accions que poguessin derivar-ne per a ser posteriorment eliminades.

 

4. Termini de conservació de les dades

La nostra normativa de protecció de dades li confereix una sèrie de drets en relació amb el tractament de dades que impliquen els nostres serveis que podem resumir en els següents:

  • Dret d’accés: si exerceix aquest dret, podrà conèixer quin tipus de dades estem tractant i les característiques del tractament que n’estem duent a terme. 
  • Dret de rectificació: si exerceix aquest dret, podrà sol·licitar la modificació de les seves dades per ser aquestes inexactes o no veraces. 
  • Dret de portabilitat: si exerceix aquest dret, podrà obtenir una còpia en un format interoperable de les dades que estiguin sent tractades en els casos recollits en la Llei.
  • Dret a la limitació del tractament: si exerceix aquest dret, podrà limitar el tractament de les seves dades en els casos recollits en la Llei.
  • Dret de supressió: podrà sol·licitar la supressió de les seves dades quan concorrin els requisits recollits en la Llei.
  • Dret d’oposició: si exerceix aquest dret, podrà oposar-se al tractament de les seves dades en els supòsits recollits en la Llei.
  • Dret a revocar el consentiment prestat, si és el cas.

Pot exercir els seus drets a través d’algun dels següents canals, indicant-hi el dret a exercitar i acompanyant còpia del Document Nacional d’Identitat o document equivalent a més de qualsevol altra documentació que consideri oportuna:

a) Adreça Postal: Carrer del Comte de Peñalver, núm. 19, 28006 Madrid (Espanya)

b) Correu electrònic: derechos.protecciondatos.correos@correos.com

En la pàgina web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) pot trobar-hi una sèrie de models que l’ajudaran en l’exercici dels seus drets. Així mateix, l’informem que té dret a interposar una reclamació davant l’autoritat de control (a Espanya, l’AEPD) en cas que consideri infringits els seus drets; així com a dirigir-se al delegat de Protecció de Dades (DPD o DPO) de Correus a través de la següent adreça de correu electrònic: dpdgrupocorreos@correos.com.