El Canal Ètic del Grupo Correos és una canal de comunicació per donar a conèixer possibles incompliments del nostre Codi General de Conducta així com aquelles accions o omissions que poguessin constituir infraccions normatives de conformitat amb el previst en la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.
Les comunicacions es tractaran sempre amb caràcter confidencial.
Podran enviar-se comunicacions anònimes.
La utilització del Canal Ètic requereix l’actuació de bona fe per part de les persones usuàries. La informació que faciliti a través del Canal Ètic ha de ser veraç i exclusivament relativa a una acció o omissió que pugui constituir una infracció legal o un incompliment del nostre Codi General de Conducta.
La normativa garanteix l’absència de represàlies cap a les persones que facin un bon ús del Canal Ètic, respectant en cada moment els drets de les persones que es posin en contacte amb nosaltres, però també estableix sancions per als casos en els quals s’utilitzi de mala fe com, per exemple, per comunicar informacions falses.
A través del Canal Ètic podrem:
Queda exclosa la utilització del Canal Ètic per a altres finalitats, entre elles les matèries que estiguin relacionades exclusivament amb assumptes laborals que no generin incompliments legals (com ara conflictes interpersonals no constitutius d’assetjament o condicions de contractació) o les reclamacions referents a la gestió ordinària dels serveis deixats per les empreses del Grup (com, per exemple, per a la localització d’una tramesa), que s’hauran de gestionar pels canals establerts per a això.
Pots consultar aquí la Política de protecció de dades