Deteriorament

El beneficiari de qualsevol indemnització per dany o espoli és sempre el remitent. Si el remitent desitja que la indemnització siga cobrada pel destinatari, ha de presentar a Correos una sol·licitud firmada autoritzant la compensació al destinatari.

Carta certificada/Paquete Azul

  • Terminis per a poder formular una incidència o reclamació: mínim 10 dies per deteriorament i màxim 4 mesos, des de la data d’admissió de l’enviament.
  • Indemnització: 23,44€ + assegurança, en el cas d’haver-la contractada.
  • A l’import de la indemnització cal sumar el valor declarat, si l’has contractat. En cas de sinistre, s’abonarà la menor de les quantitats següents:
    • Pel valor declarat.
    • Per reposició de l’objecte perdut.
    • Per reparació de l’objecte danyat.
  • Si preferixes que la indemnització la cobre el destinatari, ens has de presentar una autorització firmada.
  • Condicions: cal comunicar el deteriorament en el moment de recepció de l’enviament. Altrament, considerarem que l’enviament s’ha entregat en bon estat i no admetrem cap reclamació.
  • Documents que cal aportar: podem sol·licitar-te fotos de l’embalatge i el contingut deteriorat per a comprovar el dany i si l’embalatge és adequat per a garantir-ne la integritat. Durant l’admissió, el nostre personal pot assessorar-te sobre com preparar l’enviament i oferir-te l’embalatge més adequat.
  • En cas de reclamació d’un enviament deteriorat o amb falta de contingut que dispose d’assegurança o valor declarat, podrem sol·licitar un document justificatiu del valor de la mercaderia, factura de reparació o de reposició.
Consulta tota la informació sobre enviaments per a particulars
Consulta tota la informació sobre enviaments per a empreses

Paq estándar/Paq Premium

  • Terminis per a poder formular una incidència o reclamació: mínim 3 dies i màxim 21 dies, des de la data d’admissió de l’enviament.
  • Indemnització: es torna la tarifa abonada.
  • Condicions: els terminis d’entrega només es compliran si l’admissió s’ha realitzat abans de les 16.00 h. Altrament, el termini es pot incrementar 1 dia.
  • En els enviaments amb destinació o origen a Andorra, les Canàries, Ceuta i Melilla no es comptabilitzarà el temps destinat a la tramitació duanera.
Consulta tota la informació sobre paqueteria per a particulars
Consulta tota la informació sobre paqueteria per a empreses