Seguiment dels enviaments en tràmit d'importació.

Podràs fer un seguiment de l'estat dels teus enviaments en tot moment a través del nostrelocalitzador d'enviaments.

  1. En tràmit d'importació – Emés Avís al Destinatari.
    Rebràs en el teu domicili una comunicació, Aduana Aviso de Llegada, en la qual s'indicaran els passos previs a realitzar per al despatx de l'enviament davant la Duana. Si ho prefereixes, pots triar que siga Correos qui realitze tots els tràmits necessaris, només hauràs de facilitar-nos la documentació i dades que t'indiquem.
    Si passen dos o tres dies i no has rebut la comunicació, pot ser que en Correos no disposem de les teues dades correctes. A través d'este formulari podràs sol·licitar-nos que t'enviem un nou.
  2. Rebuda la documentació del destinatari.
    Si la documentació que rebem en Correos és correcta, t'enviarem per email un pressupost indicant tots els tràmits duaners que la mercaderia ha de complir en funció de les seues característiques i costos associats.
    En cas d'estar d'acord amb el cost, hauràs de seguir les instruccions indicades en aqueixa comunicació, realitzar el pagament dels imports i des de Correos continuarem amb el procés de despatx d'importació.
  3. Enviat el pressupost del tràmit d'importació.
    El pressupost que t'enviem inclourà aranzels, impostos especials, i IVA si estàs en península o Balears i si aquestes a Canàries, el pressupost inclourà aranzels, impostos especials, IGIC, AIEM i RM a la importació, a més del cost del servei de Correus per la gestió i tramitació del DUA d'importació i dels permisos paraduaners (sanitat, farmàcia, etc.) que siguen obligatoris en funció de la mercaderia a importar.
  4. Rebuda transferència – Tràmit d'importació en curs.
    Una vegada hàgem rebut correctament el pagament dels imports indicats en el pressupost, procedirem a despatxar la importació davant la Duana Espanyola.
    El termini per a despatxar l'enviament pot variar segons els casos. En general serà de 2 a 4 dies naturals, llevat que la mercaderia haja de passar alguna inspecció especial, i en aquest cas la tramitació podria demorar-se en funció de la mena de control que requerisca la mercaderia (entre 8 i 15 dies).
  5. Finalitzada la tramitació d'importació – Enviament en curs cap al destinatari.
    S'ha finalitzat la tramitació de l'enviament i està en procés de lliurament al domicili del destinatari.
  6. Finalitzada la tramitació d'importació – Enviament lliurat al destinatari.
    Indica que l'usuari ha decidit realitzar els tràmits d'importació pels seus propis mitjans o a través de persona autoritzada, i que l'enviament ha sigut entregat.
  7. Finalitzada tramitació d'importació – Retornat per ser article prohibit.
    Una vegada realitzats els controls fronterers de seguretat, l'enviament no ha sigut autoritzat per a la seua importació per tractar-se d'una mercaderia prohibida.
    D'aquesta manera i per indicació de la Duana, en Correos es procedirà a retornar l'enviament al seu origen, reintegrant Correos les quantitats que s'hagueren ja ingressat en pagar el pressupost.
  8. Finalitzada tramitació d'importació – Retornat per ser article subjecte a restriccions.
    La mercaderia que conté l'enviament no ha sigut autoritzada per a la seua importació per no complir amb les condicions exigides per les autoritats. D'aquesta manera i per indicació de la Duana, en Correos procedirem a retornar l'enviament al seu origen.
  9.  Finalitzada tramitació d'importació – Retornat per no ser possible contactar amb el destinatari.
    El termini establit en l'Avís d'Arribada per a la realització dels tràmits duaners ha expirat.
    És possible que el destinari no haja aportat tota la documentació sol·licitada, o que no s'haja realitzat el pagament del pressupost, per la qual cosa no podrem procedir a la importació de l'enviament i haurem de retornar-lo al seu origen. 
    Recorda que en les teues compres online hauràs de proporcionar correctament totes les teues dades al venedor perquè puga completar tota la documentació postal i factures corresponents que han d'acompanyar a l'enviament  (dades de contacte del remitent i destinatari, dades de l'enviament quantitat d'objectes, descripció detallada del contingut, valor de cadascuna, factures, classificació aranzelària del contingut si es coneix, origen de les mercaderies etc.).
  10. Finalitzada tramitació d'importació – Retornat al país d'origen per altres motius.
    L'enviament ha sigut retornat al país d'origen per altres motius.
    Pot ser que haja sigut reclamat per una altra persona o rebutjat per part del destinatari.