Recollir un enviament

Quina documentació necessite per a arreplegar un enviament?

Has de presentar un dels següents documents originals en vigor:
  • DNI.
  • Passaport.
  • Permís de conduir.
  • Targeta de residència (no es considera vàlid l’imprés de sol·licitud de la targeta de residència).
  • Altres documents considerats vàlids al país del destinatari, sempre que incorporen fotografia.

Qui pot arreplegar el meu enviament?

En el cas que no pugues arreplegar-lo personalment, has d’omplir una autorització i indicar-hi qui vols que arreplegue l’enviament en nom teu. Pots autoritzar tant una persona física com una persona jurídica.

Els enviaments els pot arreplegar:

  • Destinatari
  • Autoritzat pel destinatari

Qui pot ser autoritzat per a arreplegar el meu enviament?

Pot ser autoritzada tant una persona física com una persona jurídica:

Persona física

  • Fotocòpia o còpia digital d’algun dels documents del destinatari considerats vàlids per a la seua identificació.
  • Autorització firmada pel destinatari: serà vàlid tant l’Avís d’Arribada com una autorització genèrica en paper.
  • Algun dels documents originals de l’autoritzat considerats vàlids per a la identificació.

Persona jurídica

L’entrega de notificacions a persones jurídiques l’ha de fer el representant de l’empresa o un empleat d’esta. En l’Avís de Rebut ha de constar:

  • La identitat de la persona que arreplega l’enviament, la firma i la data de la notificació i el segell de l’empresa.
  • En el cas de les comunitats de béns, entre les quals hi ha les comunitats de propietaris, es podrà fer l’entrega de notificacions sense l’estampació del segell sempre que no en disposen.
  • El segell no és requisit per a l’admissió i l’entrega de notificacions d’òrgans judicials.

Si disposa de segell:

  • Segell.
  • Autorització firmada pel destinatari.
  • Document original d’identificació de l’autoritzat amb fotografia i que siga vàlid al país del destinatari.
  • Excepció: en el cas de notificacions procedents d’organismes públics no serà exigible el segell.

Si no disposa de segell:

  • Poder notarial.
  • Autorització firmada pel destinatari.
  • Document original d’identificació de l’autoritzat amb fotografia i que siga vàlid al país del destinatari.

Perquè un particular puga arreplegar els enviaments dirigits a una empresa o societat, és necessari que els remitents indiquen la raó social, el nom i els cognoms del particular que arreplegarà l’enviament.

Qui pot arreplegar el meu enviament en casos específics?

D’altra banda, es poden donar determinats casos específics que requeriran un altre tipus de documentació i processos:

Persones mortes

  • Els enviaments s’entregaran als seus hereus o a aquells que administren l’herència.
  • En el cas que tinga la naturalesa de carta, esta quedarà depositada a l’oficina de Correos i es consultarà al remitent perquè autoritze l’entrega o bé la recupere.
  • En el cas que hi haja diversos hereus, per a arreplegar-la cal aportar una autorització escrita firmada per tots ells.
  • Juntament amb l’avís d’arribada (físic o digital), cal presentar i arxivar el certificat de defunció del destinatari de l’enviament i el document acreditatiu de la condició d’hereu.

Comerciants en fallida o concurs de creditors

  • S’entregarà als administradors concursals o a les persones designades per l’autoritat competent.

Unitats militars

  • S’entregaran a les persones autoritzades formalment.

Centres penitenciaris

  • S’aplica la normativa específica de les institucions penitenciàries.

Persones jurídiques

L’entrega de notificacions a persones jurídiques l’ha de fer el seu representant o bé a un empleat d’esta, fent constar en la documentació de Correos i, si escau, en l’avís de rebut que acompanye a la notificació:

  • La identitat de la persona que arreplega l’enviament, la firma i la data de la notificació, amb el segell de l’empresa estampat.

En el cas de les comunitats de béns, entre les quals hi ha les comunitats de propietaris, es podrà fer l’entrega de notificacions sense l’estampació del segell en cas que no en disposen.

Al seu torn, el segell no és requisit per a admissió i entrega de notificacions d’òrgans judicials.

Organismes públics

L’entrega de notificacions a organismes públics es farà a un empleat i a l’Avís de Rebut ha de constar:

  • La identitat de la persona que arreplega l’enviament, la firma i la data de la notificació i el segell de l’organisme públic.
  • El segell no és requisit per a l’admissió i l’entrega de notificacions d’òrgans judicials.

Enviaments a menors

  • A partir de 14 anys: cal presentar un document vàlid d’identificació.
  • Si és menor de 14 anys: només es pot entregar l’enviament a un membre de la seua família que presente documents vàlids d’ambdós.

Lliurament exclusiu al destinatari

  • Únicament s’entrega al destinatari i no es permet autorització. Només és aplicable en el cas de particulars. 

Enviaments procedents de promocions de premsa

  • Es comprova que el codi de l’enviament que té el client coincidix amb el que figura al paquet.

Enviaments dirigits a dominis web

Quan un enviament vaja dirigit a un domini web, i només per als casos en què el propietari del domini tinga subscrit un contracte amb Correos, hi ha d’haver un document que continga les dades relatives al client, tant si és persona física com jurídica.

  • L’entrega es farà a la persona física o jurídica que figure al document com a propietària del domini i amb les mateixes formalitats que qualsevol altra entrega.
  • En el cas que l’oficina no dispose del document, no es podrà entregar l’enviament.

Qui pot arreplegar un gir?

  • Nacionalitat espanyola: és imprescindible que tant el remitent com el destinatari presenten el DNI original, segons la Llei 10/2010. A més, des de Correos tenim l’obligació de conservar una fotocòpia del DNI d’ambdós durant un període mínim de deu anys.
  •  Nacionalitat estrangera: 
    • Targeta d’identitat d’estranger / Targeta de residència.
    • Passaport vàlid al país de procedència que incorpore la fotografia del titular.
    • El document, la carta, el passaport o la targeta oficial d’identitat personal expedit per les autoritats d’origen, en el cas de ser ciutadans de la UE o l’Espai Econòmic Europeu i de la Confederació Suïssa.
    • Document d’identitat expedit pel Ministeri d’Assumptes Estrangers i el de Cooperació per al personal de les representacions diplomàtiques i consulars de tercers països a Espanya.
    • Targeta d’asil polític.

Com arreplegar un enviament amb diversos paquets (Expedició)?

  • Completes: en una relació d’enviaments o paquets que tinguen un mateix remitent, destinatari i producte, l’entrega es fa alhora.
  • Parcials: en una relació d’enviaments o paquets que tinguen un mateix remitent, destinatari i producte, l’entrega es fa de manera fraccionada.