Política de protecció de dades - Formulari de Clients

1. Responsable del tractament

El responsable del tractament és “Societat Estatal Correus i Telègrafs, S. A., S.M.E” (d’ara en avant, “Correus”), amb CIF A-83052407 i domicili social en carrer del Comte de Peñalver núm. 19 28006 Madrid (Espanya).

Per a garantir l’adequada gestió d’este tractament, Correus té designat un delegat de Protecció de Dades (DPD o DPO), a qui pot dirigir-se per a qualsevol qüestió que precise en relació amb els mateixos a través de la següent adreça de correu electrònic: dpdgrupocorreos@correos.com 

 

2. Finalitat del tractament, legitimació i tipus de dades tractades

El tractament de les seues dades perseguix les següents finalitats:

A. Tramitació de la consulta, queixa o reclamació

Descripció de la finalitat: Les dades de caràcter personal de l’usuari seran tractades per a tramitar la seua consulta, queixa o reclamació i poder oferir-li una resposta personalitzada a través del “Formulari de Clients”, així com de qualsevol dels mitjans de comunicació posats a disposició per part de Correus i utilitzats per l’usuari mateix. 

Dades tractades amb esta finalitat: nom, cognoms, correu electrònic i, si és el cas, empresa. 

Addicionalment i en funció de la naturalesa de la consulta, s’hi tractaran les següents dades personals: 

  • Recollides i Gestió d’enviaments: núm. d’enviament o comanda 
  • Productes Financers. Per a consultes relatives a estos productes se sol·licitarà, si és el cas, núm. de gir, núm. d’operació, MTCN o núm. de targeta depenent del producte financer sobre el qual es realitza la consulta.
  • Facturació: se sol·licitarà, si és el cas, núm. d’enviament, núm. de comanda o núm. de factura. 
  • Suport Tècnic: si la incidència versa sobre: (i) Citypaq: núm. d’enviament o núm. de terminal; (ii) la web de Correus: núm. d’enviament o reclamació; (iii) La Meua Oficina (Virtual): usuari La Meua Oficina; (iv) l’App de Correus: usuari de l’app; (v) problema de ciberseguretat: direcció d’e-mail de l’emissor.

L’usuari garantix que les dades facilitades a Correus per a la prestació dels servicis sol·licitats responen amb veracitat a la situació real i que comunicarà qualsevol modificació que afecte a estos. En conseqüència, l’usuari respondrà enfront de Correus i tercers de qualssevol danys o perjuís ocasionats a conseqüència de l’incompliment de les obligacions assumides en esta clàusula.

Totes les dades arreplegades en el formulari marcades amb asterisc seran obligatòries.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara este tractament és l’execució d’un contracte o l’aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat.

B. Complir amb les obligacions legals

Descripció de la finalitat: En el compliment de les obligacions atribuïbles, Correus podrà comunicar les seues dades a les Administracions Públiques i tribunals, sempre que tal informació siga requerida conforme als processos legals establits.

Dades tractades amb esta finalitat: Per a esta finalitat, es tractaran les dades necessàries per al compliment de les obligacions legals de conformitat amb la normativa aplicable.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara este tractament és el compliment d’una obligació legal.

C. Enquestes de satisfacció

Descripció de la finalitat: Correus té un interés legítim a conéixer tant l’opinió dels usuaris respecte al seu servici d’atenció a l’usuari i/o resolució de consultes.

Per a aconseguir l’objectiu exposat en el paràgraf anterior, Correus hi podrà tractar les seues dades facilitades a través del Formulari de Clients i realitzar enquestes de satisfacció tant telefòniques com per mitjans electrònics.

No obstant això, pot oposar-se a rebre este tipus de comunicacions mitjançant algun dels següents mitjans:

  • Marcant la casella d’oposició per a la realització d’enquestes que se li facilita en el moment de la recollida de les seues dades personals. 
  • A través de mecanismes de baixa que s’incloguen cada vegada que es reba una enquesta de satisfacció 

Dades tractades amb esta finalitat: adreça de correu electrònic de l’usuari. 

Base de legitimació: La base en la qual s’empara este tractament és l’interés legítim de CORREUS.

D. Informació estadística

Dades tractades: Dades aportades per l’usuari mitjançant diferents accions com:

  • L’emplenament dels formularis posats a disposició per Correus, com per exemple nom i cognoms, adreça, codi d’enviament, motiu de la reclamació/consulta.
  • L’enviament de comunicacions privades, dirigides de manera directa a Correus.

Descripció de la finalitat: Correus utilitzarà esta informació, de forma agregada o individual, per a conéixer els motius de la seua consulta, queixa o reclamació d’usuaris i clients i poder millorar la prestació dels seus servicis.

Base de legitimació: La base en la qual s’empara este tractament és l’interés legítim de CORREUS.

E. Captació de les dades personals a través  de la gravació de les pantalles dels agents i posterior anonimització per a analitzar els processos d’atenció al client

Dades tractades: Es tractaran les dades personals recaptades a través dels formularis de contacte remesos directament per l’interessat als servicis d’atenció al client: dades identificatives (nom, cognoms, número de DNI o un altre document fefaent d’identificació i firma) i dades de contacte (número de telèfon i correu electrònic). També podran ser tractades qualssevol altres dades personals indicades per l’interessat en les seues comunicacions dirigides als servicis d’atenció al client.

Descripció de la finalitat: Correus captarà les dades personals descrites amb anterioritat a través de la gravació de les pantalles dels agents d’atenció al client durant la prestació del servici telefònic d’atenció al client, amb la finalitat de procedir a la seua posterior anonimització i, després de l’anàlisi  de les dades anonimitzades, millorar els seus processos interns. 

Base de legitimació: el tractament és necessari per a satisfer els interessos legítims de Correus, amb l’objectiu de poder dur a terme una millora dels processos d’atenció al client mitjançant l’anàlisi de les dades anonimitzades i aconseguir una major eficiència.

 

3. Tipus de dades tractades

Les seues dades personals seran conservades mentre siguen necessàries per a la tramitació de la consulta, queixa o reclamació. Transcorregut este període, les dades seran suprimides conforme al que es disposa en la normativa de protecció de dades el que implica el seu bloqueig, i estaran disponibles tan sols a sol·licitud de jutges i tribunals, el Ministeri Fiscal o les Administracions Públiques competents durant el termini de prescripció de les accions que pogueren derivar-ne per a ser posteriorment eliminades.

 

4. Els seus drets

La nostra normativa de protecció de dades li conferix una sèrie de drets en relació amb el tractament de dades que impliquen els nostres servicis que podem resumir en els següents:

  • Dret d’accés: si exercix este dret, podrà conéixer quin tipus de dades estem tractant i les característiques del tractament que n’estem duent a terme. 
  • Dret de rectificació: si exercix este dret, podrà sol·licitar la modificació de les seues dades per ser estes inexactes o no veraces. 
  • Dret de portabilitat: si exercix este dret, podrà obtindre una còpia en un format interoperable de les dades que estiguen sent tractades en els casos arreplegats en la Llei.
  • Dret a la limitació del tractament: si exercix este dret, podrà limitar el tractament de les seues dades en els casos arreplegats en la Llei.
  • Dret de supressió: podrà sol·licitar la supressió de les seues dades quan concórreguen els requisits arreplegats en la Llei.
  • Dret d’oposició: si exercix este dret, podrà oposar-se al tractament de les seues dades en els supòsits arreplegats en la Llei.
  • Dret a revocar el consentiment prestat, si és el cas.

 

Pot exercir els seus drets a través d’algun dels següents canals, indicant-hi el dret a exercitar i acompanyant còpia del Document Nacional d’Identitat o document equivalent a més de qualsevol altra documentació que considere oportuna: 

a) Adreça Postal: Carrer del Comte de Peñalver, núm. 19, 28006 Madrid (Espanya)

b) Correu electrònic: derechos.protecciondatos.correos@correos.com

En la pàgina web de l’Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) pot trobar-hi una sèrie de models que l’ajudaran en l’exercici dels seus drets. Així mateix, l’informem que té dret a interposar una reclamació davant l’autoritat de control (a Espanya, l’AEPD) en cas que considere infringits els seus drets; així com a dirigir-se al delegat de Protecció de Dades (DPD o DPO) de Correus a través de la següent adreça de correu electrònic: dpdgrupocorreos@correos.com.