SEND ONLINE

Send documents from any device and from anywhere with the same legal validity.

Burofax

Send documents urgently and securely

Letter

Send a digital, ordinary or certified letter

Postcard

Send digital postcards online

PREPARE ITEMS TO SEND

Print out your labels and pay for your deliveries before going to the Post Office

PAQ 48

Delivery in 24/48 hours, depending on point of origin and destination

Certified Letter

Guarantee reception with a signature

Administrative Notifications

Suitable service for legal communications

WE CAN HELP

Aerogram

VUELOS HISTÓRICOS. Avión "Plus Ultra". Primera Travesía del Atlántico Sur (1926)

  • Issue date: 30/06/1981
  • Face value:
  • Printing: Offset policolor
  • Printer: Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)
  • Paper: Lito azul
  • Aerogram format: 167 x 93 mm.
  • Folded aerogram format: 292 x 167 x 197 mm.
  • Stamp format: 38 x 26 mm (horizontal)
  • Print run: 800.000 (Con número de control de 6 cifras en el anverso)

Sello: Avión “Plus Ultra” en vuelo sobre el mar. Se trata de un hidroavión bimotor modelo Dornier Do J Wal, fabricado para el Ejército del Aire en la factoría de Cádiz (España) de Construcciones Aeronáuticas, S.A. (CASA), bajo licencia de la alemana Dornier Flugzeugwerke. Se conserva en el Complejo Museográfico Enrique Udaondo de Luján (Argentina).

Ilustración: Raid Palos de Moguer – Buenos Aires 1926. Ruta seguida por el “Plus Ultra” en su Raid por América del Sur tripulado por los pilotos españoles Ramón Franco Bahamonde (1896-1938) y Julio Ruiz de Alda Miqueleiz (1897-1936), el observador de la Armada Juan Manuel Durán (1899-1926) y el mecánico Pablo Rada Ustarroz (1903-1976). Partió del puerto de Palos de la Frontera (Huelva) el 22 de enero de 1926 y tras hacer escala en las Islas Canarias, en Porto Praia (Cabo Verde), en Fernando de Noronha, Pernambuco y Río de Janeiro (Brasil) y en Montevideo (Uruguay), llegó a Buenos Aires (Argentina) el 26 de febrero. Recorrió 10.270 km en 59 horas y 39 minutos de navegación.