ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Aerograma

VUELOS HISTÓRICOS. Avión “Jesús del Gran Poder”. Raid por América del Sur (1929)

  • Data d'emissió: 29/06/1982
  • Valor facial:
  • Estampació: Offset policolor
  • Impressor: Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)
  • Paper: Lito azul
  • Format de l'aerograma: 167 x 93 mm.
  • Format de l'aerograma plegat: 292 x 167 x 197 mm.
  • Format de segell: 38 x 26 mm (horizontal)
  • Tiratge: 800.000 (Con número de control de 6 cifras en el anverso)

Sello: Avión “Jesús del Gran Poder” en vuelo. Se trata de un Breguet XIX, biplano, biplaza y monomotor, decorado por Martínez de León y Juan Lafita con motivos típicos españoles. Fue construido en 1928 por Construcciones Aeronáuticas, S.A. en su factoría de Getafe (Madrid) con el nº 42 de fabricación y matrícula 12-72 del Ejército del Aire. Se conserva en el Museo Nacional de Aeronáutica y Astronáutica (Museo del Aire) de Madrid.

Ilustración: Vuelo Sevilla – La Habana. Ruta seguida por el “Jesús del Gran Poder” en su Raid por América del Sur pilotado por los aviadores militares españoles Ignacio Jiménez Martín (1898-1959) y Francisco Iglesias Frage (1900-1973). Partieron del aeródromo de Sevilla (España) el 24 de marzo de 1929 para volar sin escalas hasta Bahía (Brasil). A continuación siguieron ruta haciendo escala en Río de Janeiro (Brasil), Montevideo (Uruguay), Buenos Aires (Argentina), Santiago de Chile y Arica (Chile), Lima (Perú), Payta (Ecuador), Colón (Panamá), Managua (Nicaragua) y Guatemala hasta arribar a La Habana (Cuba) el 17 de mayo de 1929, después de volar 125 horas y 56 minutos y recorrer 22.000 km.