SEND ONLINE

Send documents from any device and from anywhere with the same legal validity.

Burofax

Send documents urgently and securely

Letter

Send a digital, ordinary or certified letter

Postcard

Send digital postcards online

PREPARE ITEMS TO SEND

Print out your labels and pay for your deliveries before going to the Post Office

PAQ 48

Delivery in 24/48 hours, depending on point of origin and destination

Certified Letter

Guarantee reception with a signature

Administrative Notifications

Suitable service for legal communications

WE CAN HELP

Aerogram

VUELOS HISTÓRICOS. Avión “Jesús del Gran Poder”. Raid por América del Sur (1929)

  • Issue date: 29/06/1982
  • Face value:
  • Printing: Offset policolor
  • Printer: Fábrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT)
  • Paper: Lito azul
  • Aerogram format: 167 x 93 mm.
  • Folded aerogram format: 292 x 167 x 197 mm.
  • Stamp format: 38 x 26 mm (horizontal)
  • Print run: 800.000 (Con número de control de 6 cifras en el anverso)

Sello: Avión “Jesús del Gran Poder” en vuelo. Se trata de un Breguet XIX, biplano, biplaza y monomotor, decorado por Martínez de León y Juan Lafita con motivos típicos españoles. Fue construido en 1928 por Construcciones Aeronáuticas, S.A. en su factoría de Getafe (Madrid) con el nº 42 de fabricación y matrícula 12-72 del Ejército del Aire. Se conserva en el Museo Nacional de Aeronáutica y Astronáutica (Museo del Aire) de Madrid.

Ilustración: Vuelo Sevilla – La Habana. Ruta seguida por el “Jesús del Gran Poder” en su Raid por América del Sur pilotado por los aviadores militares españoles Ignacio Jiménez Martín (1898-1959) y Francisco Iglesias Frage (1900-1973). Partieron del aeródromo de Sevilla (España) el 24 de marzo de 1929 para volar sin escalas hasta Bahía (Brasil). A continuación siguieron ruta haciendo escala en Río de Janeiro (Brasil), Montevideo (Uruguay), Buenos Aires (Argentina), Santiago de Chile y Arica (Chile), Lima (Perú), Payta (Ecuador), Colón (Panamá), Managua (Nicaragua) y Guatemala hasta arribar a La Habana (Cuba) el 17 de mayo de 1929, después de volar 125 horas y 56 minutos y recorrer 22.000 km.