ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

DIARIOS CENTENARIOS. LA VANGUARDIA

  • Data d'emissió: 09/11/2006
  • Procediment d'impressió: Huecograbado
  • Paper: Estucado, engomado, fosforescente
  • Mida del segell: 28,8 x 40,9 mm. (vertical)
  • Valor postal dels segells: 0,29 €
  • Tiratge: 1.000.000
  • Dentat: 13 3/4

El diari La Vanguardia ha fet 125 anys. Per aquest motiu, Correus li dedica ara un segell com a homenatge i reconeixement a una llarga tasca informativa, sempre destinada al servei de la societat catalana i espanyola.

51120061

El diari La Vanguardia va aparèixer l’any 1881 i va ser fundat per Carlos i Bartolomé Godó. Tot i que al principi va ser l’òrgan del Partit Constitucional (lliberal), l’any 1888, coincidint amb l’Exposició Universal, va iniciar la seva singladura com a diari independent. De fet, el seu director, Modesto Sánchez Ortiz, en l’editorial de presentació, va reivindicar les seves afinitats amb la premsa més avançada del seu temps i va convertir La Vanguardia en un rotatiu independent, professional, comercial, informatiu i de serveis. Durant aquesta etapa hi van col•laborar diversos intel•lectuals i artistes, com ara Narcís Oller, Víctor Català, Isidre Nonell i Santiago Rusiñol. Ara bé, Ramón Godó, el primer comte de Godó, va ser qui va posar els fonaments empresarials de La Vanguardia. El seu moment d’auge va coincidir amb la Primera Guerra Mundial. El diari ja va ser pioner a l’hora d’enviar corresponsals als fronts de tots dos bàndols bel•ligerants. Això li va fer guanyar prestigi i notorietat, i aleshores va assolir la xifra de 80.000 exemplars. En anys successius, la introducció de fotografies i l’establiment de corresponsalies va fer que es guanyés el prestigi i la credibilitat dels lectors catalans i espanyols. De fet, en els anys trenta, amb Gaziel com a director, La Vanguardia va arribar als 200.000 exemplars de tirada. A partir dels anys setanta, el diari va créixer en credibilitat, en vendes i en lectors. L’any 1989, Javier Godó va aconseguir augmentar el seu lideratge gràcies a la important renovació a què va fer front. Va modernitzar la seva imatge, va instal•lar noves rotatives d’impressió i va introduir un nou disseny i pàgines en color, a més de canviar una part de la plantilla. Actualment, La Vanguardia és una part essencial del grup multimèdia Godó, format per premsa, ràdio, televisió i Internet. El diari posa a la venda més de 200.000 exemplars. El segell que s’emet sobre aquest diari reprodueix una tira a mode de capçalera amb l’any de fundació i l’actual i, com a fons, exemplars amuntegats.

Comparteix-lo a les teves xarxes