ONLINE BIDALI

Bidali dokumentuak edozein gailuren bitartez, edonon zaudela, kasu guztietan legezko baliotasunarekin.

Burofaxa

Dokumentuak premiaz eta segurtasun osoz bidali

Eskutitza

Bidali eskutitz digitala, arrunta zein ziurtatua

Tarjeta Postal

Posta-txartel digitalak Internet bidez bidali

BIDALKETAK PRESTATU

Inprimatu etiketak eta ordaindu zure bidalketak Correos-en bulegora joan aurretik

PAQ 48

Entrega 24/48 orduren buruan, jatorriaren eta helmugaren arabera

Gutun ziurtatua

Egiaztatu jaso dela, sinadura bidez

Notificaciones Administrativas

Legezko jakinarazpenak egiteko zerbitzu aproposa

LAGUNDU AHAL DIZUGU

Zigilu-jaulkipenak

Jaulkipena

EFEMÉRIDES. 25º Aniv. de la Movida Madrileña

  • Jaulkipen-data: 13/04/2007
  • Inprimatzeko prozedura: Huecograbado
  • Papera: Estucado, engomado, fosforescente
  • Zigiluaren tamaina: 40,9 x 28,8 mm. (horizontal)
  • Bloke-orriaren tamaina: 79,2 x 105,6 mm. (vertical)
  • Paper-orriaren zigilu-kopurua: 50
  • Zigiluen posta-balioa: 0,30 €
  • Tirada: 500.000
  • Horzduna: 13 3/4

Kolorea eta psikodelia izan ziren Madrilen 80ko hamarkadan Trantsizioaren lehen urteetan azaleratu zen eta Movida Madrileña izenez ezagutu zen gazte mugimendu kontrakulturalaren esentzia. Kultura alternatiboa edo underground sortu zuten talde eta pertsonek sortutako jarduera aurreko belaunalditik bereiztu egin zen; izan ere, 68ko belaunaldiak politikaren bidez adierazi zuen bere asaldura eta Movida-rekin identifikatutakoak kultura berrikuntzaren alde egin zuen, pop joeraren aldeko interes berezia erakutsiz. Orduko Ipar Amerikako Pop art nagusiaren eta Andy Warhol-en eragina Atlantikoz haratagotik iritsi zen bere Factory-ren ahalmena Movida-ren protagonisten barru-barruraino sartu zen eta Madril izan zen beren epizentroa.

20420071

Warholen eta bere sortzaile talde ugarian gertatu zen bezala, hemen, Madrilen, musika, pintura, zinema, moda eta argazkigintza aldatu nahi zuen lagun taldea sortu zen. Lekuetan eta goatekeetan, kontzertuetan, ibiltokietan eta arte galeriatan elkartzen zen jendea; hala ere, bereziak eta heterogenoak ziren zaletasunetan, estiloetan eta ideietan, eta kontzeptu komun batean hartzen zuten parte: dimentsio anitzeko interesetik abiatuta, kultura berrikuntzaren alde egiten zuten. Horrelaxe saiatu ziren eta neurri batean, lortu ere egin zuten; izan ere, belaunaldi osoarentzat, 80koarentzat eta 90eko zati batentzat, orduko kultura aztarnak hortxe jarraitzen du oraindik. Rock-Ola, Sol aretoak, Boccaccio, Vía Láctea eta Penta izan ziren beren guneak, eta ondorengoak musikan izan zituzten erreferenteak: Kaka de Luxe, Radio Futura, Alaska y los Pegamoides, La Unión, Nacha Pop, Los Secretos, Aviador Dro, Tino Casal, Golpes Bajos, Mecano, Gabinete Caligari, Loquillo y los Trogloditas, Las Vulpes, Los Nikis eta Los Toreros Muertos; arte plastikoetan, ondorengoak izan ziren beren erreferenteak: Costus, Ceesepe, El Hortelano, Nazario, Pérez Villalta, Mariscal, Alcolea, Sicilia, Campano, Broto eta Albacete; argazkigintzan: García Alíx, Ouka Lele, Socías eta Pablo Pérez-Mínguez; modan Sybilla, Alvarado eta Manuel Piña; eta zineman, Pedro Almodóvar izan zen beren solaskiderik onena eta McNamara-rekin batera musikan ere hartu zuen parte. TVE telebistak 1983 eta 1985 urteen artean eskainitako Paloma Chamorro-ren Edad de Oro programa enblematikoak eman zuen Movida-ren berri. Intelektualak ere ez ziren falta izan; horien artean ondorengoak nabarmendu behar dira: Eduardo Haro Ibars, Luis Antonio de Villena, Ramón Mayrata edo Javier Barquín; era berean, La Luna de Madrid aldizkariak ere gotorleku lana egin zion Movida Madrileña mitikoari. Madrilerako errepika ezin daitekeen garaia izan zen musikari, giroari eta sormenari dagokionez. Movida-ren hasiera eta amaiera datak adierazi behar baldin badira, horiek 1982tik 1988ra bitartekoak izan ziren. Hortik dator Movidaren 25. urteurrena ospatu izana eta orduko alkate eta irakasle izan zen Enrique Tierno Galván-en bandoaren zatia erreproduzitzen den orri bloke baten igorpenarekin ospatzea.

Partekatu zure sareetan