ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

ARQUITECTURA

  • Data d'emissió: 27/01/2011
  • Procediment d'impressió: Offset
  • Paper: Estucado, engomado, fosforescente
  • Mida del segell: 40,9 x 28,8 mm. (horizontal)
  • Efectes en plec: 50
  • Valor postal dels segells: 0,35 €
  • Tiratge: 300.000

Apareix un nou segell de la sèrie Arquitectura dedicat a l’Estació de ferrocarril d’Almeria. Aquest emblemàtic edifici, que està integrat en la fisonomia i el paisatge urbanístic de la ciutat, és una de les mostres més singulars de l’arquitectura de ferro que va caracteritzar les obres civils i industrials de la segona meitat del segle XIX.

70120111

L’estació de tren d’Almeria es va inaugurar l’agost del 1895. Es diu que va ser dissenyada per un arquitecte francès, de nom desconegut, deixeble de Gustave Eiffel. La façana principal, de 54 metres de llarg, està formada per un pavelló de tres cossos. El cos central és de ferro i vidre. Aquesta part de l’edifici, que dóna accés a l’estació, compta amb una espectacular vidriera franquejada, a tots dos costats, per dues torres de pedra i maons revestits amb ceràmica vidrada. La seva construcció coincideix amb l’ús del ferro en ponts, edificis públics, estacions i entramats; un material que començava a substituir els tradicionals com ara la fusta, la pedra i els maons. La mostra principal d’aquest nou estil arquitectònic va ser la torre Eiffel de París, inaugurada el 1889 amb motiu de l’Exposició Universal. Un altre dels materials utilitzats en la nova arquitectura era el vidre, per al tancament de parets i per a les cobertes, que feia possible construccions més lleugeres i diàfanes.

L’edifici ha estat declarat “Obra d’interès cultural” i està inclòs a la llista del Ministeri de Cultura per obtenir el títol de “Monument nacional”. A finals del 1988 s’hi van fer obres de rehabilitació i reforma per modernitzar-lo i millorar la ubicació dels serveis, que van produir alguns canvis respecte de l’original. Així, al vestíbul es va introduir un mosaic amb motius ferroviaris, de dotze metres quadrats, obra del pintor almerienc Luis Cañadas. Al mur superior del mateix vestíbul es conserva un mosaic amb la imatge de la Mare de Déu del Mar, patrona de la ciutat.

El segell reprodueix la façana de l’estació ferroviària d’Almeria, basada en la fotografia presa per Domingo Leiva.

Comparteix-lo a les teves xarxes