ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

COCHES DE EPOCA

  • Data d'emissió: 30/05/2012
  • Procediment d'impressió: Offset
  • Paper: Estucado, engomado, fosforescente
  • Mida del segell: 40,9 x 28,8 mm. (horizontales)
  • Núm. de segells per full bloc: 105,6 x 79,2 mm
  • Valor postal dels segells: 0,85 €
  • Tiratge: 280.000 hojas bloque
  • Dentat: 13 ¾

Sota el titular Cotxes d’època es posa en circulació un full bloc, amb quatre segells, que reprodueix alguns dels vehicles més populars i que més han contribuït al desenvolupament de la indústria automobilística espanyola.

30520121

L’any 1934 es va presentar al Saló de l’Automòbil de París el Citroën C-11, un nou model de cotxe que, juntament amb el Citroën C-7, incorporava per primer cop la Traction Avant o tracció davantera. Va ser considerat un vehicle molt avançat per a l’època, ja que va ser el primer automòbil de sèrie fabricat amb carrosseria autoportant, en la qual el xassís i la mateixa carrosseria formaven una unitat inseparable. Durant la Segona Guerra Mundial se’n va interrompre la fabricació i va tornar al mercat l’any 1946. El juliol del 1957 es va aturar la producció d’aquest model. La marca francesa es va instal•lar a Espanya l’any 1957, amb la denominació Citroén Hispania.

El Renault Dauphini es va presentar amb gran espectacularitat als països europeus l’any 1956 i hi va assolir un èxit immediat. Amb una línia elegant, espaiós i amb quatre portes, va ser creat especialment per a un ús familiar. Tenia el motor al darrere i podia arribar fins als 117 km/h, tot i que sembla que patia manca d’estabilitat. A Espanya, entre el 1958 i el 1967, es van fabricar a la FASA-Renault de Valladolid més de 125.000 vehicles en les tres versions existents: Dauphini, Ondine i Gordini.

El cotxe més popular de la dècada del 1960, sens dubte, va ser el SEAT 600; un utilitari que va marcar una fita en la història de l’automòbil a Espanya. Concebut per a la classe mitjana que començava a emergir, la seva fabricació va començar el juny del 1957 i va finalitzar l’any 1973. El 600, seílla o seíta, com se’l solia denominar, va significar l’inici de la motorització massiva i va ser un símbol de llibertat. Tenia dues portes i tracció al darrere i l’únic problema que va presentar va ser la refrigeració que, segons el seu inventor, l’italià Dante Giacosa, se solucionava mantenint ben tensa la corretja del ventilador. Al nostre país se’n van fabricar un total de 799.419 unitats.

El Simca 1000 es va presentar a París l’any 1961. El seu disseny es va basar en l’estil imperant de l’època: amb motor i propulsió al darrere, quatre portes i quatre seients que permetien desplaçar cinc persones. L’exterior tenia unes proporcions equilibrades, com una petita berlina amb tres cossos, que el va fer molt atractiu per al gran públic. L’estratègia comercial es va adreçar a un mercat familiar de mitjan anys seixanta i principis dels setanta. A Espanya el va fabricar l’empresa Barreiros i de la seva factoria de Villaverde van sortir 205.429 vehicles.

Comparteix-lo a les teves xarxes