ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

VÍAS VERDES. ANTIGUA ESTACIÓN DE ALCAUDETE

  • Data d'emissió: 12/09/2012
  • Procediment d'impressió: Offset
  • Paper: Estucado, engomado, fosforescente
  • Mida del segell: 40,9 x 28,8 mm. (horizontal)
  • Efectes en plec: 50
  • Valor postal dels segells: 0,70 €
  • Tiratge: 300.000
  • Dentat: 13 ¾

Al terme municipal de Jaén i a l’anomenada Via verda de l’oli hi ha l’antiga estació d’Alcaudete, que reprodueix la imatge del segell. Aquesta estació, que ja no està en servei, s’ha recuperat com a alberg i lloc d’esbarjo per als caminants i cicloturistes que circulen pel vetust traçat ferroviari convertit en via verda.

30920121

Sortint de Jaén i fins al riu Guadajoz, que limita amb la província de Còrdova, la Via verda de l’oli transcorre entre 55 quilòmetres de paisatges naturals i camps d’oliverars. El camí s’assenta sobre un ferm mixt d’asfalt i terra compacta accessible per a tota mena de públic i recorre progressivament les localitats de Jaén, Torredelcampo, Torredonjimeno, Martos, Vado-Jaén i l’estació d’Alcaudete, que està a 4 quilòmetres de la localitat del mateix nom. Uns quilòmetres més endavant, la Via verda de l’oli continua per la província de Còrdova, en l’anomenada Via verda de la Subbètica o Via verda de l’oli II.

El traçat ecoturístic se situa sobre una part de la línia ferroviària construïda a finals del segle XIX per la Compañía de Ferrocarriles Andaluces. Sortint de Linares (Jaén) arribava a Puente Genil, passant per Cabra i Lucena (Còrdova). Amb aquesta línia es donava sortida cap al port de Màlaga a la metal•lúrgia i als productes del camp, principalment a l’oli, per això es va anomenar El tren de l’oli. Des que es va inaugurar, l’any 1893, i fins als primers anys del segle XX va tenir una gran activitat; el 1936 la línia va ser intervinguda per l’Estat a causa de les dificultats econòmiques per les quals passava i el 1969 Renfe va presentar un projecte en què plantejava el tancament del servei de viatgers, la supressió del servei públic de mercaderies i el desmantellament del tram entre Torredonjimeno i Campo Real. L’any 1985 va deixar de tenir activitat.

Una dècada més tard, la diputació provincial de Jaén va posar en marxa un projecte de recuperació del vell traçat ferroviari per a la pràctica de l’ecoturisme com a Via verda, que es va inaugurar l’any 2001.

Comparteix-lo a les teves xarxes