ENVIAR EN LÍNIA

Envia documents des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol lloc amb la mateixa validesa legal.

Burofax

Enviar documents de manera urgent i segura

Carta

Envia una carta digital, ordinària o certificada

Tarjeta Postal

Enviar postals digitals a través d'internet

PREPARAR TRAMESES

Imprimeix les teves etiquetes i paga les teves trameses abans d'anar a l'oficina de Correos

PAQ 48

Lliurament en 24/48 hores, segons origen destinació

Carta certificada

Garanteix la recepció mitjançant signatura

Notificaciones Administrativas

Servei indicat per a comunicacions legals

ET PODEM AJUDAR

Emissions

Emissió

CINE ESPAÑOL

  • Data d'emissió: 08/04/2013
  • Procediment d'impressió: Huecograbado
  • Paper: Estucado, engomado, fosforescente
  • Mida del segell: 40,9 x 28,8 mm (horizontales)
  • Mida del full bloc: 79,2 x 105,6 mm (vertical)
  • Valor postal dels segells: 0,52 €
  • Tiratge: 280.000 hojas bloque
  • Dentat: 13 3/4

Un full bloc amb tres segells, dedicats a directors i actors del món de la cinematografia, formen aquesta sèrie del Cinema espanyol.

10420131

Rafael Gil (Madrid, 1913-1986) va treballar des de ben jove com a crític de cinema a diaris, revistes i programes de ràdio. L’any 1941 va dirigir la seva primera pel•lícula, El hombre que se quiso matar, i el 1943 va obtenir el primer èxit de la seva carrera cinematogràfica amb Huella de Luz. Durant aquesta dècada va rodar adaptacions d’obres conegudes com ara: Eloisa está debajo de un almendro, El Clavo o Don Quijote de la Mancha. A partir del 1952 va dirigir pel•lícules religioses, que aleshores estaven molt en voga, com ara La señora de Fátima, La guerra de Dios i El beso de Judas, amb què va guanyar diversos premis als festivals de cinema de Venècia i de Sant Sebastià i el premi de la crítica de Nova York. En les dècades del 1960 i el 1970 va tornar a dirigir adaptacions literàries. D’aquesta època són Siega verde, Nada menos que todo un hombre i La duda. Va ser un dels directors més importants del cinema espanyol, amb 69 pel•lícules.

El polifacètic Fernando Fernán Gómez (Lima, 1921-Madrid, 2007) va ser actor, escriptor i director de cinema. Va començar a actuar en la dècada del 1940 a pel•lícules com ara Domingo de Carnaval i Botón de ancla. Amb el pas dels anys la seva carrera es va fer més selectiva, va treballar amb els directors més destacats del moment i va deixar títols com ara El espíritu de la colmena, Mamá cumple cien años, El abuelo o La lengua de las mariposas. Va dirigir unes 30 pel•lícules, una de les més conegudes és El viaje a ninguna parte, i va arribar a actuar en gairebé 170. Entre els seus premis hi ha diversos Goya, l’Ós d’Or a Berlín i el Príncep d’Astúries de les Arts. És l’únic actor que ha ingressat a la Reial Acadèmia Espanyola (RAE).

Tony Leblanc, nom artístic d’Ignacio Fernández Sánchez (Madrid, 1922-Villaviciosa de Odón, Madrid, 2012), va ser actor i humorista. El 1944 va debutar a la companyia de Celia Gámez i un any més tard, al cinema amb Los últimos de Filipinas. A partir del 1955 va assolir la fama amb pel•lícules com El tigre de Chamberí, El día de los enamorados o Las chicas de la Cruz Roja, uns rodatges que va compaginar amb l’aparició en espais d’humor de televisió. Es va retirar del cinema el 1975, però el director Santiago Segura el va rescatar per a la pel•lícula Torrente (1998), gràcies a la qual va obtenir el Goya al millor actor de repartiment. Des del 2001 va participar a la sèrie de TVE Cuéntame cómo pasó, en què interpretava l’entranyable quiosquer Cervan.

Comparteix-lo a les teves xarxes