Como las llaves de tu taquilla, pero digital. Sigue la pista a tu paquete sin preocuparte por nada, nosotros te avisamos cuando esté listo para recoger.
When you buy online you can get your parcels at Citypaq in two different ways:
Track your purchases. Once we have your parcel, we keep you informed at all times, and you can track it on the website and app in the My Paqs section.
Collect your purchases. We will send you an alert with an opening code via text and email when your purchases arrive at your Citypaq. If you have downloaded the app, you will also get an alert with the opening code.
Access Citypaq and go to your User area: once there, select Send. Choose the option you prefer under What type of delivery do you want?, choose the counter where you want to leave your parcel and enter your delivery reference.
Fill in your details and those of the recipient and select the size of the parcel. In this way, we can give you a space in line with the size of your parcel at the counter previously selected. To calculate the measurements correctly, don’t forget to pack the parcel first. We will show you reference items to guide you on each size.
Make payment. You’ll get an email with the opening code for the compartment where you will leave your parcel. This code will also be available on the app, in the My Paqs section.
Go to Citypaq and leave your parcel. Pass the code on your mobile over the counter reader or enter it manually. The relevant door will open and you can leave your parcel. We will let you know once the postman has collected it.
Please remember that you do not have to write the recipient's address on your parcel, as you have already done it on the website. The postman will correctly label it when collecting it. In turn, it is important that the parcel is properly packed for sending.
You can send to anywhere in Mainland Spain, Balearic Islands and Canary Islands (the Citypaq counters in the Canary Islands do not allow parcels containing goods that are subject to customs handling or payments). Ceuta and Melilla are excluded due to the need for customs clearance.
Ask the online shop to do the return by Correos. The shop where you made the purchase will give you a valid return code, as long as it has a contract with Correos.
Go to Citypaq.es and go to Returns. Click on Start return and indicate the counter where you want to leave the parcel to be returned. Enter the return code provided by the shop.
Select the size of the parcel, that way we can give you a space in line with the size of your return at the previously selected counter. To calculate the measurements correctly, don’t forget to pack the parcel first. We will show you reference items to guide you on each size. We’ll send you the opening code for the space where you leave your parcel.
Go to Citypaq and leave it. Enter the opening code manually on the counter screen. The space allotted for you to leave your parcel will open. And you are ready to go! Your return is on its way!
If you prefer, you can do returns using Citypaq as a registered user on the website or with the Citypaq app. You can also track your return and get the opening code for the space selected.
Para asociar un dispositivo Citypaq privado debes introducir su código en la sección “Favoritos”. El código se encuentra en la parte superior derecha de la pantalla del terminal.
Para asociar un Citypaq público sólo tienes que localizarlo en el mapa, seleccionarlo y añadirlo a tus favoritos.
Cada uno de tus terminales asociados lleva incorporado un código ID que te identifica tengo a ti como al dispositivo, lo que nos permite saber dónde realizar la entrega y la persona que lo va a recoger.
Ese código alfabético es único y diferente para cada dispositivo asociado.
Los paquetes pueden ser entregados por cualquier operador en Citypaq siempre que tengan un contrato previo con Correos.
Actualmente CorreosExpress ya puede entregar en Citypaq.
En nuestra web iremos publicando las nuevas localizaciones de este servicio en las diferentes ciudades españolas.
Además, a través de nuestro localizador de Citypaq podrás comprobar si ya ha llegado a tu localidad.
Te avisaremos por SMS o email cuando tu envío esté disponible en el Citypaq que hayas elegido y dispondrás de 5 días para recogerlo.
Si tu envío ha caducado y ha sido entregado por Correos, te enviaremos un SMS y notificación push para informarte de que podrás recogerlo durante un plazo de 15 días en la oficina más cercana al dispositivo.
Selecciona la opción "Enviar", introduce tus datos y los del destinatario e indícanos las dimensiones del paquete, te enviaremos un email con el código de apertura del Citypaq donde podrás depositarlo. También podrás consultar este código en la app, en la sección “Mis Paqs”.
Pasa el código de tu móvil por el lector de la máquina o introdúcelo de forma manual, se abrirá la puerta correspondiente y podrás dejar tu paquete. Una vez lo haya recogido el cartero te avisaremos.
Recuerda que no es necesario que escribas la dirección del destinatario en tu paquete, el cartero se encargará de etiquetarlo correctamente al recogerlo con los datos que facilitaste a través de la web. Solo debes asegurarte de que el paquete esté debidamente embalado para su envío.
Desde todas partes y a cualquier punto de la península, Baleares y Canarias. Eso sí, recuerda que los Citypaq de Canarias no admiten envíos cuyo contenido de mercancías esté sujeto a tratamientos o pago de importes aduaneros.
Además, Canarias, Ceuta y Melilla quedan excluidas por la existencia de trámites aduaneros.
Además de las tiendas asociadas, puedes comprar en todas aquellas que se encuentren dentro de la Unión Europea, salvo las que pertenezcan a territorios con régimen fiscal distinto al IVA.
Entre estas excepciones están también Ceuta, Melilla y Canarias debido a las necesidades de trámites aduaneros.
Es la dirección que te facilitaremos para poder comprar online en cualquiera de las tiendas no asociadas, siempre que se encuentre dentro de los territorios permitidos.
Una vez registrado en el servicio, en la sección de "Favoritos" aparecerá una "Dirección de Compras online" para cada terminal que tengas incluido.
En el proceso de compra de las tiendas online utiliza esta dirección como si se tratara de la de tu domicilio, poniendo los datos que te facilitamos.